Студенттердин курстар жана окутуучулар боюнча жүргүзгөн баалоосу “Qualtrics” аттуу тышкы программалык камсыздоо аркылуу түзүлүп, студенттерге таратылган. Сурамжылоонун учурдагы формасын БААУнун Президенти дайындаган атайын топ иштеп чыккан жана бул форма 2016-жылкы жазгы семестрден бери колдонулуп келет.
Курс боюнча баалоону кантип окуу керек?
Курс боюнча баалоонун жыйынтыктары окутуучуларга өз окутуу практикаларын талдоо үчүн колдонулуучу маалымат булагы болуп эсептелет. Ошондой эле, бул жыйынтыктар окутуучулар жана кафедралар үчүн да маанилүү, анткени алар курстарды сунуштоо процессин карап чыгып, өзгөртүүгө түрткү берет.
Сурамжылоодо жабык жана ачык суроолор бар.
Сандык жыйынтыктарды кантип окуу керек?
Орточо мааниси
Баалоодо колдонулган шкала — 1ден 7ге чейинки Лайкерт шкаласы, анда 1 — «Толугу менен макулмун», ал эми 7 — «Толугу менен макул эмесмин» дегенди билдирет. Ошондуктан орточо көрсөткүч 1ге канчалык жакын болсо, пикир ошончолук оң деп эсептелет.
Стандарттык четтөө
Стандарттык четтөө (СЧ) — бул студенттердин жоопторунун өзгөрмөлүүлүгүн көрсөтөт. Эгерде 1ден 7ге чейинки шкала колдонулса, анда 1.5–1.7ден жогору болгон СЧ пикирлердин айырмачылыгы жогору экенин билдирет. Мисалы, орточо көрсөткүч 2, ал эми СЧ — 2 болсо, анда студенттердин пикирлери «Толугу менен макулмун» (1) жана «Ортодо» (4) деңгээлдеринин ортосунда таралганын көрсөтөт. Бул көрсөткүч студенттердин бир бөлүгү курс же окутуу процессинен жетиштүү пайда ала албаганын билдирет жана алар туш болгон көйгөйлөр кийинки жолу эске алынып, чечилиши керек.
Сандык жыйынтыктар тенденцияларды — күчтүү жана алсыз жактарды — аныктоо үчүн пайдалуу. Курска жана окутууга байланыштуу пункттар төмөнкүчө түшүнүлүшү керек:
Курс
Бул курстан улам билим алуу боюнча күтүү ачык билдирилген |
Бул курс дизайнына байланыштуу суроо болуп саналат жана курстун бардык элементтери — максаттары, мазмуну, тапшырмалары, тесттери жана жыйынтыктары — бири-бирине канчалык шайкеш экени же студенттер тарабынан шайкеш деп кабыл алынганы бааланат. |
Иш-чаралар, долбоорлор, тапшырмалар, тесттер жана экзамендер курстун материалын түшүнүүнү жакшыртууга жардам берди |
|
Курс жүрүп отурганда ар бир теманын жалпы курс менен кандай байланышта экени көрүнүп турду |
|
Бул курс менин бул предметке болгон кызыгуумду ойготту |
Бул теманын канчалык деңгээлде кызыктуу жана интеллектуалдык жактан кызыгууну жаратканын көрсөтөт |
Курс көптөгөн темаларды камтыды, бирок алардын ортосундагы байланыш түшүнүксүз болду |
Бул сурамжылоону студенттер чын эле окуп жатышканын текшерүү үчүн коюлган көзөмөл суроо. Бул суроого берилген орточо баа 3-пунктка берилген жооптун тескериси болушу керек. |
Мен бул курстан абдан көп нерсени үйрөндүм |
Бул курс учурунда студенттер канчалык деңгээлде билим алганын жалпы баалоо |
Окутуучу
Сурамжылоонун бул бөлүгү окутуучунун студенттер менен болгон өз ара аракетине жана окутуу стратегияларына арналган. Окутуучунун студенттерге болгон мамилеси жана өз предметине болгон берилгендиги студенттердин бул предметке тартылуусунда чоң роль ойнойт. Мындан тышкары, студенттерди талкууларга жана активдүү иш-аракеттерге тартуу (студентке багытталган окутуунун элементтери) жана натыйжалуу пикир берүү да маанилүү. Курстарды жана сабактарды мазмунга эмес, студенттин иш-аракетине негиздеп түзүү, студенттерге чыныгы билим алуу мүмкүнчүлүгүн кеңейтет.
Окутуучу курстун темаларын так жана түшүнүктүү формада түшүндүрдү |
Окутуу стратегиясы жана курсту жакшы пландаштыруу |
Окутуучу бул курсту окутууга кызыгуу жана шыктануусун көрсөттү |
Окутуучунун предметке болгон тартылгандыгы |
Окутуучу сабакты темалар кызыктуу жана интеллектуалдык жактан шыктандыруучу боло тургандай кылып өткөрдү |
Окутуу стратегиясы |
Окутуучу сизди сынчыл ой жүгүртүүгө шыктантты |
БААУнун жалпы окуу жыйынтыктары |
Окутуучу сабак учурунда суроо берүүгө жана талкуу жүргүзүүгө жетиштүү мүмкүнчүлүк түздү |
Окутуу стратегиясы жана курсту жакшы пландаштыруу
|
Курс бою берилген пикирлер сиздин түшүнүгүңүздү/көндүмүңүздү жакшыртууга жардам берди |
|
Окутуучунун окутууда технологияларды (мисалы: e-Course, аудио-визуалдык презентациялар, электрондук почта, социалдык тармактар) колдонушу натыйжалуу болду |
|
Окутуучу сабактан тышкаркы убакта студенттер үчүн жеткиликтүү болду |
Окутуучунун ыкчамдыгы жана жардам көрсөтүүсү |
Сиз бул окутуучудан абдан көп нерсени үйрөндүңүз |
Окутуучунун окутуу стратегиясы жана билим берүүдөгү жеке таасири боюнча жалпы таасир |
«Сиз сабакта канчалык көп сүйлөдүңүз?» деген кошумча суроо аудиториядагы өз ара аракеттин деңгээлин аныктоого жардам берет жана окутуучуларга сабакта колдонулган иш-аракеттердин түрлөрүн кайра карап чыгып, аларды көбүрөөк камтыгандай кылууга түрткү берет.
«Семестр ичинде пикир алдыңызбы?» деген суроо маанилүү, анткени пикир билим алуу процессинин маанилүү бөлүгү болуп саналат: ал студенттерге курста канчалык деңгээлде жылыш болгонун көрүүгө, өз жетишкендиктерин оңдоп, өркүндөтүүгө мүмкүнчүлүк берет.
Жазма комментарийлерди кантип түшүнүү керек?
Комментарийлер курс боюнча баалоонун эң пайдалуу бөлүгү болушу мүмкүн. Алар окутуучуларга студенттер үчүн маанилүү болгон курс жана окутуу элементтерин тереңирээк түшүнүүгө жардам берген маанилүү жана толук маалыматты берет. Ошондуктан, комментарийлердеги кайталанган элементтер көйгөйлөрдү жана алсыз жактарды аныктоого жардам берет. Комментарийлерди орточо көрсөткүчтөр менен салыштырып карап чыгуу керек жана кээде алар студенттердин пикирлериндеги карама-каршылыкты чагылдырышы мүмкүн экенин эске алуу зарыл. Оң пикирлер, адатта, жалпы мүнөздө болуп, ал эми терс пикирлер өтө өзгөчө жагдайларды камтышы ыктымал.