Американский Университет в Центральной Азии - АУЦА - Возможности трудоустройства

Возможности трудоустройства

FYS

The American University of Central Asia requires

faculty to teach the First Year Seminar Program. FYS is based on texts in philosophy, literature, religious studies, social sciences and humanities. It is mandatory for all freshmen at AUCA and provides the foundational skills for independent research. Students practice close reading, critical thinking, collaborative dialogue, research, and argumentative and comparative writing. AUCA seeks faculty with backgrounds in the humanities and social sciences and with engaged, interactive classroom techniques to teach in an ESL environment. AUCA is Central Asia’s premier university on a purpose-built campus in Bishkek, Kyrgyzstan.

Successful applicants may also be expected to teach in other programs. These include the General Education program, which hosts the newly developed Second Year Seminar. SYS courses are 6 credit sections individually designed by faculty, who can take the opportunity to create courses in line with their area of expertise and specialization yet also meet standard requirements for all SYS sections. Regular Gen Ed courses can also be offered for 6 credits, and potentially 6 credits for Research on a case by case basis.

Applicants should meet the following minimal requirements:

*          PhD (exceptionally, MA) degree in the humanities or social sciences

*          Fluent English

*          University level teaching experience

To apply:

Please send your CV, Cover Letter, Teaching Philosophy (not more than 1000 words), and two letters of reference (scanned copies are acceptable) to Dr. William McDonald at mcdonald_w@auca.kg, and Dr. Duane Lacey at lacey_d@auca.kg.

Link to this block: https://auca.kg/ru/employee_opportunities/#b463

ESL/EFL Instructor

NGA

Position: ESL/EFL Instructor
Department: NGA- New Generation Academy
Area of Teaching: English language (English for Academic Purposes, Academic Writing, and TOEFL Test Preparation).
 

The American University of Central Asia’s New Generation Academy is seeking an ESL/EFL instructor to teach English for Academic Purposes, Academic Writing, and TOEFL Test Preparation courses for Spring 2018. New Generation Academy is a one-year preparatory program aimed at preparing students for AUCA admission exams and liberal arts undergraduate education requirements. This position is a part-time position.

SUMMARY OF POSITION

Reporting directly to the NGA Director, the ESL/EFL Instructor is responsible for planning, teaching and evaluating assigned classes in accordance with the NGA curriculum, with assistance from the NGA Director, Senior Instructors and Instructors; for maintaining student class records; for fulfilling administrative duties as required and/or requested by the Program; and for participating in professional development activities such as workshops and meetings.

Requirements:

  • BA in Humanities and a certification in TESOL/TEFL/CELTA are required, MA in TESOL or Applied Linguistics preferred
  • Minimum one year university-level experience teaching ESL
  • Strong background in grammar
  • Strong presentation, communication and writing skillsp
  • Basic computer skills
  • Ability to move from building to building between classes and across college campuses

Compensation: commensurate with experience and education.

To apply, please send your CVcover lettera statement of teaching philosophya sample syllabus and two Letters of Reference (scanned copies are acceptable) to nga@auca.kg (Subject: "ESL/EFL Instructor")  and put the Office of Human Resources cc-ed in your e-mail via human_resources@auca.kg by December 14, 2018 

Link to this block: https://auca.kg/ru/employee_opportunities/#b537

Вице-президент по академическим вопросам

Вице-президент по академическим вопросам, Американский университет в Центральной Азии, Бишкек, Кыргызстан

 

Американский университет в Центральной Азии объявляет конкурс на должность Вице-президента по академическим вопросам.

 

Вице-президент по академическим вопросам (VPAA) является главным академическим должностным лицом АУЦА. Являясь подотчётным Президенту АУЦА, VPAA работает в тесной кооперации с преподавателями, сотрудниками и членами исследовательских подразделений по всем вопросам, касающимся академической деятельности АУЦА, которая включает следующее:

  • Аккредитация академических программ;
  • Разработка учебных планов;
  • Приём на работу преподавателей, их обучение и продвижение по службе;
  • Разработка академических политик

 

VPAA будет находиться в прямом подчинении у Президента АУЦА и будет отчитываться как перед Президентом, так и перед Советом попечителей АУЦА.

Он/она будет тесно кооперировать с Вице-президентом / Главным исполнительным руководителем АУЦА по вопросам формирования бюджетов академических программ.

 

Требования к кандидату:

  • приверженность миссии АУЦА;
  • глубокая приверженность и знание принципов высшего, в том числе либерального гуманитарного образования;
  • большой опыт преподавательской и исследовательской работы;
  • отличное владение английским и русским языками;
  • понимание/знание и желание узнать больше об образовательной системе Кыргызстана и Центральной Азии
  • опыт работы в области академического или административного управления (предпочтительно от 3 до 5 лет) (опыт управления кафедрой или факультетом является подходящим для данной должности);
  • навыки и опыт планирования и управления бюджетом
  • эффективное использования образовательных технологий.

 

 

АУЦА ищет опытного и дальновидного академического лидера с докторской степенью, обладающего выдающимися достижениями в области науки и преподавания, способного вдохновить преподавателей, сотрудников и студентов университета и заслужить их уважение. Кандидат должен стремиться к успеху и развитию студентов, а также быть способным продвигать миссию и ценности АУЦА.

 

Новый VPAA должен быть готов к вступлению в должность с 1 сентября 2019 года. Размер зарплаты определяется в зависимости от опыта. Предпочтение будет отдаваться кандидатам, подавшим заявку до 15 мая.

Заинтересованным кандидатам необходимо подать письмо-заявку, резюме/CV и контакты трёх человек, способных дать рекомендации, либо три рекомендательных письма на e-mail: vpaa_vacancy@auca.kg Подробную информацию об Американском университете в Центральной Азии можно найти на официальном сайте www.auca.kg.

Американский университет в Центральной Азии предоставляет равные возможности для всех соискателей. Мы приветствуем заявки от соискателей, который внесут вклад в развитие нашего разнообразия.

Link to this block: https://auca.kg/ru/employee_opportunities/#b548

American University of Central Asia
7/6 Aaly Tokombaev Street
Bishkek, Kyrgyz Republic 720060

Тел.: +996 (312) 915000 + Вн.
Факс: +996 (312) 915 028